About this artwork

Antoine Mortier vertrekt vanuit de menselijke figuur en vermengt dit met zijn emotionele wereld. Hij selecteert kleurvlakken uit de zichtbare realiteit en analyseert ze in functie van de gewenste expressie. Daarbij kiest hij ook zijn materiaal en methode. In dit werk ziet men bijvoorbeeld brede borstelstreken die iets van de besloten wereld van de kunstenaar in een monumentaal beeld naar buiten brengen. De kleurstructuren zijn gevangen in zwarte penseelstreken. Hierin kan men een hermetisch lichaam zien waarin de 'ander' geen toegang heeft.

About the artist

About the collection

The Royal Museum of Fine Arts in Antwerp (KMSKA) presents seven hundred years of art history in an extraordinary 19th-century setting. The oldest pieces in the collection, four unique panels by Simone Martini, date from the 14th century, the most recent are from the 1970s.

The KMSKA holds work by, among others, the Flemish Primitives, Peter Paul Rubens, Rik Wouters and James Ensor. In addition to its collection of Southern Netherlandish art, the museum also possesses some notable foreign treasures.

This wonderful international mix of old and modern art is the result of several centuries of intensive collecting, first by the Guild of St Luke, then by the Academy and finally by the Museum.

More about KMSKA

More artworks

Period
Artwork type
Collection
Location